onsdag 17 mars 2010

EKONOMEN I FAMILJEN


Nu måste jag bara få berätta...
Jag har varit på REA!!
Skinnaffären här i stan har rea på en del kläder och för nån dag sedan jag gick
bara in för att kolla lite.
Eftersom min sambo har en motorcykel är det då lämpligt att kolla på MC-kläder.
Eftersom jag har varit för tjock för att över huvudtaget tänka tanken skinnkläder.
Eftersom jag nu har gått ner 20 kg och fortsätter minska, kan jag nu gå med på att ta på mig MC-utstyrsel :)
Tanten i affären vad desperat, hon attackerade mig genast och tog fram den ena jackan efter den andra, snygga och mindre snygga och en del riktigt asfula. Förmodligen var jag första kunden för dagen (och kanske enda) för hon vek inte från min sida.

Det hela slutade med att jag köpte:
En snygg midjekort skinnjacka, bra att ha till våren.
En MC-jacka i skinn, bra att ha när vi åker i allt väder utom regn.
En MC-jacka i GoreTex, bra att ha när vi åker i regn.
Ett par skinnbyxor, bra att ha när vi åker i allt väder.
Ett par MC-skinnhandskar som väl också är bra att ha.
Detta kalas skulle ha kostat 9900 kr men hör och häpna, jag betalade 2300 kr!!
Jag har alltså sparat 7600 kr bara genom att handla!!
Herre Gud! Min sambo hade faktiskt funderingar på att sälja motorcykeln!
Det blir inget med det kan jag då nu säga.....

2 kommentarer:

  1. Törs du verkligen åka MC med sambon?? :)

    SvaraRadera
  2. Äsch! Han kör jättesakta.
    Det är stor skillnad på att sitta i en bil och att sitta på en motorcykel!
    Eftersom vi har Mikro i en väska på tanken så kan vi inte köra sådär himla fort heller...

    SvaraRadera