tisdag 30 mars 2010

DIN JÄVLA HÄXA!


Såhär i påsktider så kan jag inte bortse från att det finns en och annan häxa i min omgivning. Lömska flygande fruntimmer som har djävulskap i sinnet mest hela tiden.
Men också självsäkra starka kvinnor som vet vad dom vill och som tar för sig av livet.
I går ordnade jag en liten tjejfest eller rättare sagt en bjudning för ett glatt gäng kärringar som ville dricka vin,skvallra och äta.
Efter lite svaj hit och dit blev vi till slut sju förtappade själar som, fy på oss, drack vin på en måndag!!
Det var en härlig mix av "gamla godingar" och helt "färska" bekanta. En har jag varit kompis med i sisådär 41 år och en har jag känt i sisådär två månader.
Det är uppfriskande att blanda ihop sina vänner så där och reflektera över vad var och en har för betydelse i mitt liv. Alla har sin speciella plats hos mig och jag tyckte det var en väldigt mysig kväll med gott vin och god mat.
Jag hoppas att mina häxor hade en lika mysig kväll som jag hade.

Jag gick en kurs en gång på 80-talet, typ, "Vem är jag och vad vill jag med mitt jävla liv", där kursledaren var en högst spirituell kvinna med en pärla fastlimmad i pannan.
När vi sista veckan skulle ha utvärdering av oss själva, sa kursledaren: Maria, jag anser att du är en potentiell häxa med mer förmågor än du hittills nyttjat.
Whow!
Häxa!
Jag!?
Ja, jag har ju ofta känt mig lite risig i håret. Jag har aldrig haft nån svart katt men däremot två helvita. Mina förmågor då? Kan jag se döda människor? Nää. Kan jag läsa tankar eller förutspå framtiden? Nää.
Vad menade människan med förmågor jag aldrig nyttjat?? Jag har då ingen aaaning och kommer nog aldrig att få reda på det heller.... fast jag skulle väldigt gärna kunna flyga!!
För er som inte är potentiella häxor som jag, kan jag tipsa om denna kurs jag hittade! http://www.hexkonst.com/distanskurs/

2 kommentarer:

  1. Heihei! Jeg ga den 5 stjerner på den fine bikinien din Vil du gi 5 tilbake på min? http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=OKg0HlHs2RpSSHUpsuijAKRf#bikiniGallery

    Setter stor pris på om du vil det

    SvaraRadera
  2. Nu är det dax för nåt nytt! :)

    SvaraRadera