måndag 8 mars 2010

DUKTIG HUND!

Min hund är en intelligent liten kille. Eller inte....
Han vill aldrig vara ensam hemma och eftersom vi inte är dumma mot djur i vår familj tar vi alltid med honom överallt.
Ibland blir det lite knepigt eftersom den lille killen inte heller vill vara ensam i bilen, när vi tex får för oss att åka iväg och handla mat.
Men mat måste vi ju ha för att inte helt svälta ihjäl, så då lämnar vi honom i bilen trots snoriga rutor och dreggel överallt när vi kommer tillbaka. Om det är sol ute kan det vara ganska vackert med snor, det liksom skimmrar i olika färger. (positiva tankar, positiva tankar)
Denna gång åkte jag och lilla killen själva till affären. Han i bilen och jag skulle bara snabbt springa in.... MAN SKA ALDRIG BARA SNABBT SPRINGA IN någonstans egentligen, det blir liksom inte bra.
Jag lämnar naturligtvis nycklarna i tändningslåset, eftgersom jag bara snabbt skulle...jajaaaa, jag veeet att jag är dum i heela huvvet!!

Naturligtvis blir lille killen JÄTTEGLAD när jag kom tillbaka och lyckas slå med tassen på låsknappen som åker ner!! Fint! Bra! Jävlsskithelvetes!! Hundjävel!
Jag ger mig fan på att han gjorde det bara för att hämnas!
Där står jag på utsidan och hunden på insidan och han ser ut som att han tänker; jasså, hur länge ska du stå där ute och frysa arschlet av dig? Kom in vettja!
Naturligtvis händer inte detta vid vår affär där hemma utan jag har valt att låsa in nycklarna just när jag handlar i en annan affär typ flera mil hemifrån.

Det hela löste sig eftersom jag har en barmhärtig kompis som har en barmhärtig sambo. Han åkte hem till mig och hämtade extranycklarna år mig. Tack för årets goda gärning!

Naturligtvis ringde jag min sambo och berättade vad som hänt (nej, jag är inte blond) och han hade ju aaaaaldrig lämnat nycklarna i bilen, någonsin, för det får man inte göra. JAG VET DET NU!!
Jag vet inte men jag tror fortfarande att den lille lurvige hämnaren gjorde det med flit, bara för att jävlas.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar