lördag 8 maj 2010

....


Vad är det som händer så fort man ska skriva en blogg?
Man kan vara full av ideér men så fort man ska blogga om nåt då är allt som bortblåst! Visst, jag kan ju skriva om hur dagen har varit eller hur jag har farit runt på Coop eller vilka tv program som jag ska se, men det är inte liksom det jag vill skriva om. Nej, här ska vi inte vara blygsamma, här ska vi skriva om storslagna saker, om lustiga små företeelser och underbara anekdoter som bara fyller ens huvud stup i kvarten. NOT!!
Det är väl därför det blir torka kan jag tro. För att jag egentligen är ganska blygsam av mig. Jag skulle aldrig tex skriva nåt om att jag är bäst på det mesta jag företar mig eller att jag är så himla inne och cool att jag ibland undrar varför jag inte bor i New York och jobbar som modeorakel på nån gigantisk tidning.
Jag skulle inte heller skriva att jag innerst inne alltid har haft som framtidsplan att bli delfinskötare på Kolmården eller att jag egentligen gillade att leka krig med killarna i kvarteret som 10 åring.

Nej, skrytsamma personer undanbedes.
Är man bara lite företagsam och kan låtsas att man är så där lagom blygsam, ja, då kan man komma hur långt som helst!
Nästan i allafall....
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar