söndag 14 februari 2010

TÄNKER DE ÖVERHUVUDTAGET?

Ja, så kom den då; ALLA HJÄRTANS DAG!
En annan hade väl hoppats på pukor och trumpeter på sängkanten tillsammans med blommor och juveler. Eller förresten stryk pukor och trumpeter - det vill väl ingen vakna till en söndagmorgon, bakis eller ej.
Varje kvinna vill väl ha uppvaktning som sträcker sig från morgon till kväll en dag som denna. Frukost, lunch och middag serverat på något orginellt sätt samt underhållning, blommor och presenter där emellan. Gärna lite naket också.

Jag väcktes av hunden som hoppade på mig i sängen, jag gjorde min egen havregrynsgröt till frukost,vid lunchtid var vi ute och promenerade, middagen blev hamburgare på dinkelsmörgås med tomat och dressing framför var sin dator. Det blev ju en jätte-kulinarisk upplevelse när vi ser till matintaget.

Dessutom har det ju blivit så att denna hjärtliga dag sammanfaller med dag nr.2 i OS!! Hur fan tänkte dom då??
Fattar inte de som sitter i den däringa kommittéen att det inte funkar!!
Vilken karl vill hellre sitta med tanten och tralla kärleksord i hennes öra än att kolla på OS på en 50 tummare? VA?
Nej, Jag tycker att vi ska flytta Hjärtedagen till tex Midsommar, då är alla glada och vill vara med varandra, blommor finns plenty att tillgå för den karl som känner sig romantisk, förhoppningsvis skiner solen och man får äta god mat.

I morgon är det jag som går till blomsteraffärn och köper mig en STOOR bukett tulpaner!

1 kommentar:

  1. Jag var hemma och nallade lite burgare i morse, vet inte om du märke det :) Vet inte om min alla <3-dag har varit så mycke bättre, har ju iofs varit ute och ätit med jim, men sen somnade han direkt vi kom hem... nu har han precis vaknat men nu har jag blivit så trött att jag måste gå och sova. Tulpaner låter fint, kommer hem imorgon och kollar på dom!

    SvaraRadera